2010. július 6., kedd

zöldteás rizottó

Valami frisset, zöldet szerettem volna. A zöld tea jutott eszembe, valahogy ezt egy rizottóval tudtam elképzelni. Volt némi kételyem, nem kapunk-e tein mérgezést egy efféle dologtól, de egy kis keresgélés után a neten találtam egy pont ilyen receptet, így nyugodtabban vágtam bele.

Íme az én verzióm:
400 g rizs
2 l víz + 1 ek zöldtea (én egy aranysárga főzetű himalájai fajtát használtam)
1 pohár fehérbor
fél kg zöldborsó (megpucolva ez kb. 20 dkg)
1 csokor menta
1 lime leve
15 dkg kemény kecskesajt
1 kis vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek vaj
olíva olaj, só, bors

Párold ropogósra a vajon a megpucolt borsót, ezt majd a legvégén kell beletenni. Használhatod ugyanazt az edényt, amiben a rizottót fogod főzni, így kevesebbet kell mosogatni, a megmaradó vaj pedig nem fog zavarni a következő lépésnél. Tedd félre a borsót!

Puhítsd egy nagyobbacska löttyintésnyi olíva olajon a felaprított hagymát 4 percig, add hozzá a felaprított fokhagymát, és pirítsd együtt még egy percig! Add hozzá az átmosott, jól lecsepegtetett rizst, és közepesnél nagyobb lángon pirítsd együtt a hagymával még 7-8 percig! Közben főzz szép halvány teát, de ne áztasd 1 percnél tovább a füvet, nehogy túl erőteljes legyen az íze!

A megpirított rizshez add hozzá a bort, ennek nagyon jó illata van! A tea alatt gyújts be, hogy melegen tartsd! Amikor a rizs beszívta a bort, vedd lejjebb alatta lángot közepesre, és merőkanállal adagold hozzá a teát folyamatos keverés mellett, két kanalazás között mindig megvárva, hogy a rizs magába szívja a folyadékot! Az első néhány kanál után adj hozzá egy nagy csipet sót! Kb. 25 perc elteltével kezdheted ellenőrizni az állagát: puhának, és krémesnek, de nem túlfőttnek kell lennie. Nekem a főzés kb. 35 percig tartott, és a 2 liter teából egy bögrényi megmaradt. A legvégén állítsd be a sót és a borsot, majd amikor elkészült, reszeld bele a sajt nagy részét, néhány darabkát pedig hagyj meg tálaláshoz! Keverd hozzá a borsót, a lime levét és az összetépkedett mentát, és hagyd egy kicsit pihenni. Tálaláskor keverd hozzá a sajt darabkákat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzésed a blog moderátorának jóváhagyása után fog megjelenni. (Sajnos nagyon sok spam érkezik.)