2010. június 10., csütörtök

Szamóca chutney

Egy improvizatív chutney, ami olyan jól sikerült, hogy alig bírtam lefényképezni.

1 nagy marék eper (kertészeti nyelven szamóca)
2 tk. reszelt gyömbér
1 tk. egész színes bors
2 ek. cukor
1,5 kis chili paprika, apróra darabolva
1 narancs leve
fél lime leve

Az epret melegítettem, alácsavartam a narancsot, a lime-ot, hozzáadtam a gyömbért és a cukrot. Amikor összeesett, összenyomtam krumplitörővel, és hozzáadtam a többi alapanyagot. Közben kóstolgattam, beállítottam a tökéletes egyensúlyt: eperízű, savanykás, és pont annyira csípős, hogy melegséggel tölt el, de nem agresszív. Kis befőttesüvegbe tettem és lezárva fejjel lefelé hagytam kihűlni, hogy csírátlanítsam (amelyre egyébként nincs szükség, mert garantáltan nem fog sokáig tartani).

Ennyi maradt:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzésed a blog moderátorának jóváhagyása után fog megjelenni. (Sajnos nagyon sok spam érkezik.)