2008. szeptember 23., kedd

Szezámmagos csirkemell lime levéllel párolt zöldségekkel és narancsvirágos rizzsel

Lustaságom révén ahelyett, hogy elmentem volna bevásárolni, a hétvégi gyarmatáru-beszerzésem eredménye és a hűtőm szegényes tartalma határolta be a vacsorám alapanyagait. Nagy kihívás volt egzotikus fűszerekből, banális leveszöldségekből és némi csirkemellből bármi értelmeset kihozni. Az alkotóelemek, amelyek végül beépültek a menübe:

A csirkéhez:
1 (pár) csirkemell
2 ek. szezámmag
1-2 ek. olívaolaj
1 ek. szójaszósz


A rizshez:
1 bögre rizs
1 ek. narancsvirág


Egyéb:
1 tojás
A zöldségkörethez:
1 fej karfiol
3/4 póréhagyma
1/4 zellergumó
1.5 dl kefír
3-4 friss chilipaprika
4-5 lime levél
1 ek. vaj
fél citrom
szerecsendió
1 tk. egész színes bors
A nagy darabokra aprított csirkemellet beletettem egy zárfóliás zacskóba, hozzáadtam a szezámmagos-olívás pácot, elegyengettem rajta és magára hagytam, amíg a többi dolgon ügyködtem. A végén hirtelen kisütöttem és sót adtam hozzá.

A zöldségeket vajon pároltam, közben hozzáadtam a kefírt, a borsot, a lime leveleket, a citrom levét, a chilit, majd a sót és a végefelé a szerecsendiót. Közepesen puhára pároltam.

A rizst nem tudom, hogy kell főzni, ezért azt nem írom le, de a végén hozzáadtam a narancsvirágot.

A tojást megfőztem, felkarikáztam.

Kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzésed a blog moderátorának jóváhagyása után fog megjelenni. (Sajnos nagyon sok spam érkezik.)