2010. július 14., szerda

Jókai-bableves

A csülök sütésből csodás csülök-alaplé maradt vissza, ebbe tettem bele az alábbiakat:

1 első csülök
25 dkg tarkabab (előtte fél napig áztatva)
3 kisebb sárgarépa
1 fehérrépa
1 darabka zeller
2 kisebb vöröshagyma megpucolva, egészben
1 egész friss fokhagyma félbe vágva (ez nálam már az alaplé része volt, most nem tettem bele)
15 egész feketebors szem (ez is az alaplé része volt)
2 babérlevél (ez is az alaplé része volt)
20 dkg lecsókolbász
3 szelet húsos császárszalonna
3-4 karika hegyes erős paprika


Kb. 45 perc múlva, amikor megfőttek a zöldségek, kivettem őket a kolbásszal együtt, és tovább gyöngyöztettem a levest a babbal és a csülökkel. Közben csipetkét készítettem (lásd lejjebb), és felaprítottam a zöldségeket. Kb. másfél óra múlva, amikor megpuhult a bab és a csülök, kivettem a csülköt. Paprikás rántást készítettem, és hozzáadtam a leveshez, főztem még 5 percig, közben kicsontoztam és felaprítottam a csülköt, majd hozzáadtam ezt és a csipetkét a leveshez. Pár perc múlva lehúztam a tűzről, petrezselyem levelet tépkedtem bele és krémes tejföllel, hegyes erőspaprika-karikákkal tálaltam.

A tányérban egy kis almaecettel és tejföllel jól elkeverve éteri ízvilágot kap, igaz, így már nem annyira Jókai, de szerintem elképesztően finom!

CSIPETKE:
A csipetke készítése egyszerű, de kicsit pepecselős munka. Egy felvert tojáshoz kevergetés mellett apránként annyi lisztet kell szórni (pl. egy szita segítségével), hogy sűrű massza keletkezzen, majd kézzel gyúrva addig folytatni a liszt adagolását, amíg kemény tésztát nem kapunk. A tésztából apró darabkákat kell kicsípni és két ujjunkkal picit meghengergetni. Mindenkitől elnézést kérek, de nem tudok elvonatkoztatni attól a mozdulattól, mint amikor az ember az orrában talált szilárd dolgokat pödörgeti. Még egyszer elnézést, nem akartam gusztustalankodni! A csipetkét nem kell sokáig főzni, a legvégén elég belerakni a levesbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzésed a blog moderátorának jóváhagyása után fog megjelenni. (Sajnos nagyon sok spam érkezik.)