2009. július 15., szerda

Pasta Bolognese

A bolognai szósz körüli téves beidegződéseket szeretném eloszlatni néhány pontban:
- A bolognai szósz nem paradicsom alapú szósz némi hússal. Pusztán néhány evőkanálnyi paradicsom van benne, a hús adja az étel esszenciáját.
- A bolognai szószt nem az általunk tipikusnak tartott illatos "olasz fűszerekkel" (oregano, bazsalikom) ízesítik, egyedül feketebors és némi só emeli ki az ízeket.
- A "bolognai spagetti" a hagyományok szerint nem létező fogalom. Észak-Olaszországban a tojásos, normál lisztből készülő szélesmetéltek(tagliatelle, fettuccini, stb.), valamint a legkülönfélébb töltött tészták (cannelloni, tortellini, stb.) jellemzőek, míg a Nápoly környékéről származó, általában durum lisztből készülő spagettit délen eszik, könnyed paradicsomos, halas, zöldséges szószokkal.

Sajnos, mire mindennek utánaolvastam, a boltok bezártak és nem volt kedvem nekiállni tagliatellét gyártani, így az én verzióm a szentségtörő bolognai spagetti lett. Ígérem, legközelebb ilyet nem csinálok! A szósz viszont alapvetően a tradícionális recept szerint készült:

-300 g marhahús (darált, vagy apróra vágott)
-150 g pancetta (én bacon-nel helyettesítettem)
-50g (1db) répa
-50g zeller szár
-50g (1 db) hagyma
-5-10 ek. paradicsomszósz
-fél pohár bor (lehet fehér, vagy vörös, én az utóbbit használtam)
-2 dl tej
-só, feketebors

Egy nagy serprnyőben pirítsuk meg a bacon-t, majd adjuk hozzá a zöldségeket, utána pedig a húst. Amikor a marhahús serceg és kezdi elveszteni a nyersességét, adjuk hozzá a bort és a paradicsomszószt. Lassú-közepes tűzön rotyogtassuk az egészet 2 órán keresztül, apránként hozzáöntve a tejet. A végefelé ízesítsük sóval, borssal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzésed a blog moderátorának jóváhagyása után fog megjelenni. (Sajnos nagyon sok spam érkezik.)